Horsefeathers

A private PG rated forum to share stories, pictures, and information about the animal we all love - the horse!
 
HomeHome  FAQFAQ  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Leadmare

avatar

Posts : 1621
Join date : 2009-08-25
Location : Virginia

PostSubject: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Tue 20 Oct - 16:59

And they are so not friendly.

Meet or remeet, Noah





Yeah, hard to get pictures of unfriendly hard to catch horses...

I had to call for distractions and a gun



Daisy wasn't put off by the gun much either scratch



Then poor Mason was attacked.....with kisses



LOL! How in the world do people take pasture pictures? I haven't a clue...LOL!

I'll hopefully have better ones in the next day or two. Jitterbug is coming down for a quick visit so, I am hoping to recruit her to help get some good shots of these two. Also measure them. Both will measure over 15HH I believe and Noah is for sure still growing Rolling Eyes

Daisy is green, started western, ridden by Angela. Noah has only been saddled and sat on. Both have very good ground manners for the basics. Healthy and sound. They have only been on pasture (Meaning no grain or hay), so as you can see, they are easy keepers.

I regretfully must sell these two. Anyone interested before I add more info?

http://www.allbreedpedigree.com/zipto+my+cool+page

AKA Daisy

http://www.allbreedpedigree.com/okies+colt

He does have a registered name, Lyme brain not working at the moment and I don't have his papers in my face scratch But round here, he's Noah, I know that for sure Laughing


Last edited by Leadmare on Wed 21 Sep - 14:34; edited 2 times in total
Back to top Go down
Admin
Admin
avatar

Posts : 10784
Join date : 2009-08-25
Age : 61
Location : Out on the range...

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Tue 20 Oct - 17:56

They sure are wild aren't they Laughing

I can't believe how big they have gotton - they are all grown up - and very nicely... Very Happy

_________________
Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see. Mark Twain
Back to top Go down
http://home.earthlink.net/~vpgann/
Leadmare

avatar

Posts : 1621
Join date : 2009-08-25
Location : Virginia

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Tue 20 Oct - 18:20

Yeah and sugar just drips off them tongue

Thanks Val. You know if the bottom hadn't dropped out of my health, I wouldn't have to sell. Noah is really nice and is going to be something. I just can't take him there

Daisy is coming along well, but to me and another trainer, she'd make a really nice english horse. She really looks the part and is so smooth.

Angela wants to get into NRHA reining and 4H reining. She's going to need something smaller. She's using Okie right now, but she's 16 now Neutral
Back to top Go down
Jitterbug

avatar

Posts : 748
Join date : 2009-08-25
Location : Pennsylvania

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Tue 20 Oct - 18:29

Having met both of them, I can say how nice they are in person.
Looks and personality wise. Very Happy
Back to top Go down
Ferronsgranny

avatar

Posts : 1297
Join date : 2009-09-08
Age : 64
Location : Big Creek, MS

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Tue 20 Oct - 18:45

Too bad you are not closer and Smokey was not a stallion or I would let you free lease him for reining. He has had 10 months of training. Has a great whoa and spins are perfect. He just doesn't want to do sliding stops like he used to.
Back to top Go down
HorseLVR
Admin
avatar

Posts : 15996
Join date : 2009-08-25
Age : 52
Location : Robertsdale, AL.

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Tue 20 Oct - 19:55

How do you ever expect to sell such wild and unruly critters? They're both beautiful.
Back to top Go down
Leadmare

avatar

Posts : 1621
Join date : 2009-08-25
Location : Virginia

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Fri 23 Oct - 8:24

Thanks folks. Here's a few more pics.

Noah is hard to get pics of, he is in the very curious stage. He wants to nose everything and figure it out Laughing

I am a bit embarrassed at how fat they are, they have not been worked in about a month and show it Embarassed

They were seen by a Certified Equine Appraiser and only due to market conditions:

Noah was priced at $1850

Fat, but not pregnant...Honest, he was gelded as a yearling Laughing





Daisy was priced at $2850

She floats, and is very smooth.



She's standing a bit out out back there LOL, I need a better photographer Embarassed



Sweet eye and nice feminine head.



I am open to offers and you might be surprised what I'd take for a good home. Cool
Back to top Go down
Admin
Admin
avatar

Posts : 10784
Join date : 2009-08-25
Age : 61
Location : Out on the range...

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Fri 23 Oct - 9:08

Noah is adorable.. and I love Daisy.. what gorgeous movement she has..

_________________
Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see. Mark Twain
Back to top Go down
http://home.earthlink.net/~vpgann/
roberts

avatar

Posts : 724
Join date : 2009-08-25
Age : 39
Location : Oklahoma

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Thu 29 Oct - 13:57

Daisy's pretty, but I'm really liking Noah. I'm already horse poor, though, dang it! Sad
Back to top Go down
Courtney

avatar

Posts : 1620
Join date : 2009-08-27
Age : 33
Location : Paxton, FL

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Thu 29 Oct - 14:10

They are gorgeous! Daisy looks like she moves a lot like my Lady. Very Happy
Back to top Go down
Leadmare

avatar

Posts : 1621
Join date : 2009-08-25
Location : Virginia

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Fri 18 Jun - 11:50

Sadly adding to the list......

Legacy...9 year old mustang mare, 13.2 hands, broke to ride for a better than beginner rider. Gentle, sound, can go forever. Asking what I have in her $500.



Must place Cinderella.....about 10 years old, sound, healthy, can be ridden by a light rider, easy keeper. Long story on this one, so she needs an understanding home. She is a freebie, I just need her to go to a really special person. I can fill you in on her history and needs and quirks. They are not big needs and the quirks are not that huge of a deal if you learn about what I have learned from her Laughing




Then there's Breakin Cool in Gold.....

I have an appraiser coming to price her, but will entertain serious offers. She is broke to ride, mostly trail ridden, but hasn't been ridden since last fall. Has good (meaning MY standards) ground manners and groundwork foundation training. She prefers going in a sidepull, but also responds to the snaffle. Never had a hard curb bit used. She's about 14.2 hands.



Any help finding these guys home would be a huge blessing to me. I love them and wish that I could keep them all, but my health is preventing me from the ability to give them more attention.
Back to top Go down
Admin
Admin
avatar

Posts : 10784
Join date : 2009-08-25
Age : 61
Location : Out on the range...

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Fri 18 Jun - 19:43

Oh V, I am sorry you are having to place them.. I like them all, but I love the little mustang - she is my favorite color, with a sweet eye on her..

_________________
Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see. Mark Twain
Back to top Go down
http://home.earthlink.net/~vpgann/
HorseLVR
Admin
avatar

Posts : 15996
Join date : 2009-08-25
Age : 52
Location : Robertsdale, AL.

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Fri 18 Jun - 21:15

Daisy and Legacy.... I'm sorry you're having to sell some of your horses. I'm in the same boat and wish you the very best of luck on a quick sale.
Back to top Go down
MissMolly'sMom

avatar

Posts : 18119
Join date : 2010-01-13
Age : 48
Location : Alabama

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Fri 18 Jun - 21:58

Oh, pretty horses! I love the last one. What a good looking girl! Daisy has a nice eye and face Very Happy

I always think we need one more. Jack doesn't agree. I figure I won't talk him into another one until Trevor outgrows Bella.
Back to top Go down
divinemisselle

avatar

Posts : 420
Join date : 2009-09-26
Location : Central Kentucky

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Fri 25 Jun - 9:41

Sad Sad What did I miss?! I really need to call you! I'm so sorry for whatever situation precipitated this decision. I remember being there when Cinderella walked off the trailer into your loving arms! My prayers are with you.
Back to top Go down
Jitterbug

avatar

Posts : 748
Join date : 2009-08-25
Location : Pennsylvania

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Mon 14 Feb - 18:20

Haha Daisy is doing well living in Pennsylvania! bounce
She was signed on to be Emily's new Hunter, but our focus has changed and Emily will be showing Intro Dressage this year. Cool
Daisy loves to jump---but we have decided to go slow and low pressure this year.
Had a change of trainers in the middle of winter--long story.

Back to top Go down
Admin
Admin
avatar

Posts : 10784
Join date : 2009-08-25
Age : 61
Location : Out on the range...

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Mon 14 Feb - 20:24

We need the long version - but glad to hear Daisy and Emily are doing well..

_________________
Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see. Mark Twain
Back to top Go down
http://home.earthlink.net/~vpgann/
Leadmare

avatar

Posts : 1621
Join date : 2009-08-25
Location : Virginia

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Wed 21 Sep - 14:33

I forgot about this until today.

Legacy found a home with a family.

Noah is with a wonderful friend and doing fantastic under-saddle. He's even been on cows and is getting the reining maneuvers down great! His favorite things though are whoa and stand Laughing

Angela has been working Charity and showing her English. They now have 5 grand champions, 1 reserve, 16 blues, 2 reds, one yellow under their belts Very Happy

She is for sale still and we have video coming.

Now sadly, the reason I remembered this today Sad

Cinderella had found a home, but sadly I got word that she has been euthanized due to cancer Crying or Very sad


Back to top Go down
Orchid

avatar

Posts : 8159
Join date : 2009-08-26
Age : 39
Location : The semi-frozen tundra

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Wed 21 Sep - 14:38

I'm so sorry to hear that about Cinderella. I remember way back when you got her. Sad
Back to top Go down
StormyMeadows

avatar

Posts : 7831
Join date : 2009-08-25
Age : 37
Location : NE Wisconsin

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Wed 21 Sep - 14:44

I'm sorry to hear that, LM. Sad
Back to top Go down
tuffsmom

avatar

Posts : 2084
Join date : 2009-09-03
Age : 52
Location : Omaha, NE

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Wed 21 Sep - 15:02

I'm sorry.
Back to top Go down
http://skarabians.com
HorseLVR
Admin
avatar

Posts : 15996
Join date : 2009-08-25
Age : 52
Location : Robertsdale, AL.

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Wed 21 Sep - 15:39

Oh how awful. I'm so sorry V~ Sad

_________________
Horses are Gods way of saying he loves us and wants us to be happy.
Back to top Go down
Leadmare

avatar

Posts : 1621
Join date : 2009-08-25
Location : Virginia

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Wed 21 Sep - 16:50

Yeah, kinda ticked me off too. I heard about it third hand and a couple of months after the fact Mad

I have a bad feeling there was something stinky about it Suspect

Back to top Go down
HorseLVR
Admin
avatar

Posts : 15996
Join date : 2009-08-25
Age : 52
Location : Robertsdale, AL.

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Wed 21 Sep - 18:25

Oh gosh I sure hope not!!! No

_________________
Horses are Gods way of saying he loves us and wants us to be happy.
Back to top Go down
Admin
Admin
avatar

Posts : 10784
Join date : 2009-08-25
Age : 61
Location : Out on the range...

PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   Thu 22 Sep - 5:24

Oh V - I am so sorry.. Sad

_________________
Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see. Mark Twain
Back to top Go down
http://home.earthlink.net/~vpgann/
Sponsored content




PostSubject: Re: LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:   

Back to top Go down
 
LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» LOL! I have two horses for sale...added a few more :( Update:
» 6 horses for sale
» Horses for sale
» Two horses for sale..
» Paint Gelding for Sale~ Pics Added!

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Horsefeathers :: Horses: Sales, Studs & Rescues :: List your horses for sale!-
Jump to: